Macon, hajóutunk a Saone folyón

Macon-ba értünk egész napos hegymenet után. A város központjában nagyon csinos pontonon köthettünk ki, minden a rendről, tisztaságról árulkodott. A rakparti sávban megragadt sarat a Municipal gépkocsija mosta. Egy ember vezeti, kezeli a magasnyomást, üríti a szemetes kosarakat, ki tudja, még mi a dolga.

Először azt hittük, Macon-t Maszonnak kell ejteni, de nincsen cickafark (cédille) a cé alatt, a helyiektől megtudtuk, hogy kiejtése Makón.
Gondosan elhallgattuk tájékozatlanságunkat, és átálltunk a Makónra. Így viszont ez sincs messzebb Jeruzsálemtől.
Ezzel szemben a franciák egyik legöregebb városa. A vallási háborúk során olyannyira károsodott, hogy ma már csak egy-két emlék őrzi a régmúltat. A régi Saint Vincent katedrális, az azonos nevű Szent Vince híd és a Hotel Seneca épülete érdemel figyelmet, de számunkra az időjárás, vízállás, stb. okán fontosabb volt az Orange mobilszolgáltató képviselete, ahol meg tudtuk hosszabbítani a lejárt internet kártyát, hogy ismét legyen hozzáférésünk a fedélzeten.

Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón

Zsilipek

A Rhone-Rajna csatorna bejárata a széles és gyors folyóról nevetségesen szűknek látszik. Ráfordulni is tempósan kell, mert csak egyszer lehet rosszul felmérni a sodrást. Amikor csendesedik az áramlat, mert vélhetően már befordultunk, nagy fékezés következik, mert hajóhossznyira a zárt zsilipkapu, emeletnyi magas kamrában találjuk magunkat, ahonnan már se előre, se hátra. A hajó viszont szívesen koccanna az oldalfalakkal, manőverre már nincs lehetőség.

Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Egykedvű éclusier (zsilipkezelő) nyújtogatja amagasból csáklyáját, hogy talán elvenné kötelünket.
Szó nem hallik, levél nem rezzen, mégis megértjük egymást, mi 34.2 lábasok. Kötelek ki, bődületes tömeg víz be, első hullámra métereset emelkedünk mind a hét tonnánkal.

Pár perc múlva fenn vagyunk az emeleten. A hórihorgas torzonborz behív a bungiba és a megszokás tagolt hangján vegyes angol, német, francia szavakkal elkezdi magyarázni a hülye külföldi plaisanciernek, hogy mire kell vigyáznia a további 124 zsilipelésnél a Rajnáig.
Kezembe nyomott egy távirányítót, amivel magunk kezeljük a zsilipeket, és sajátos hármas nyelvezetével tőmondatokban kezdte magyarázni a működését, közben azt figyelte, mennyi értelem sugárzik a tekintetemből.
Amikor megvígasztaltam, hogy mondhatja anyanyelvén, megnyugodott, a kezembe nyomta a kütyüt, és kb. azt mondta: ha el is tudod olvasni a használatát, mehettek ezerrel. És mentünk...

Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón Macon városa, hajóutunk a Saone folyón




Folytatás:                                                            

04. 06. - 04. 11.     0 - 322 tmf; 597 km
Portofereiro - Maccinaggio - Cannes-Golf Juan- La Ciotat -
Vieux Port Marseille - Les-Corbieres - Port Napoleon
Elba szigetétől Marseille-ig >>
04. 12. - 04. 17.     597 - 932: 335 km
Port St. Louis - Lyon
Felfelé a Rhone folyón>>
04. 13.     243 fkm - Avignon Avignon, a pápák városa>>
A Rhone völgye - a francia borászat egy fellegvára "Borvidéken és hegygerincen át...">>
Valence után: VÁM ellenőrzés és motorhiba Lecsapnak a francia TEK-esek>>
322 tmf + 323 fkm után: Irány a Saone! Búcsú a Rhone-tól..>>
Hajózásunk a Saone folyón - kikötés Macon-ban Régi város, új élmények >>
Zátonyra futottunk Dole városa előtt Évszázadok emlékei >>
Életképek a Mona fedélzetéről Elkapott pillanatok >>
1400 km után "leejtjük" a hajó orrát :-)) Völgymenetben>>
log: 1743 km - Frankfurtban ketten maradtunk A Rajnán, a Majnán>>
Rajna, Majna - borok, várak és zsilipek, zsilipek..! Szőlő, ameddig a szem ellát..>>
05. 10.     log: 2883 km
Utunk véget ér..!
A dunai szakasz..>>
          

Üzenjen nekünk!

Legyen kedves beírni
a nevét:


Az email-címét:


Üzenetét:




vitorlás kölcsönzés, vitorlás bérlés, vitorlás kölcsönző, vitorlázás kapitánnyal, Balaton vitorlás kölcsönzés, vitorlás bérlés, vitorlás kölcsönző, vitorlázás kapitánnyal, Balaton A vitorláskölcsönző vezetője:
Kötél János - vitorlás hajó vezető, szkipper
Telefon: +36 / 20/3901-788       |       E-mail:
kotelhajo.hu@gmail.com